Als het gaat om de ondersteuning aan uw kind, is de school het eerste aanspreekpunt. Komt u er samen niet uit, dan kunt u dat aangeven. Waar u dat doet, hangt af van de aard van uw bezwaar.
Oneens met de toelaatbaarheidsverklaring?
Bent u het niet eens met het besluit over de toelaatbaarheidsverklaring (TLV) voor uw zoon of dochter? Dan kunt u terecht bij de directeur-bestuurder van Qinas. Wanneer u het vervolgens niet eens bent met de toelichting en de motivatie van de directeur-bestuurder, dan kunt u de Landelijke Bezwaaradviescommissie Toelaatbaarheidsverklaring sbo/vso raadplegen. Zie voor meer informatie Leidraad PAC
Oneens met omgang persoonsgegevens?
Als u vragen heeft over hoe wij omgaan met de gegevens van uw kind of hierover een klacht wilt indienen, dan kunt u altijd contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming (R. Zondervan,
Oneens met plaatsingsbesluit?
Bent u het niet eens met het besluit over de plaatsing van uw zoon of dochter op een school met extra of speciale ondersteuning? Uw eerste aanspreekpunt is de school/het schoolbestuur. Wanneer u niet tot overeenstemming komt, kunt u een Onderwijsconsulent raadplegen en/of het voorleggen aan de Geschillencommissie passend onderwijs.
Oneens met het ontwikkelingsperspectief?
Denkt u dat de school niet goed inschat wat uw kind zal kunnen bereiken? Ook hier is de school/het schoolbestuur uw eerste gesprekspartner. Komt u niet tot overeenstemming dan kunt u een Onderwijsconsulent raadplegen en/of het voorleggen aan de Geschillencommissie passend onderwijs.
Ontevreden over de ondersteuning?
Vindt u dat de school uw kind geen goede ondersteuning biedt? Ook dan is de school/het schoolbestuur uw eerste aanspreekpunt. Komt u er samen niet uit dan kunt u een Onderwijsconsulent raadplegen en/of de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs inschakelen.
Bekijk het filmpje van Stichting Onderwijsgeschillen